Avantajul azotului în pneuri: 

La cerere, presiunea din pneuri poate fi facuta cu generatorul de azot PCL, care asigura o puritate a azotului de peste 95-96%.
Mulţi dintre noi au auzit de faptul că aerul din pneuri poate fi înlocuit cu azot. Există şi dintre cei care deja utilizează azot în pneuri, dar nu cunosc la ce foloseşte acest lucru.

Avantaje

  1. evitarea procesului de oxidare a elementelor pneului;
  2. diminuarea scurgerilor prin microfisurile pneului;
  3. diminuarea gradului de uzura al pneului;
  4. cresterea gradului de eficienta la temperatura si astfel cresterea gradului de aderenta;
  5. diminuarea vibratiilor si sunetului la contactul cu carosabilul.

Explicatii

Scurgerea de „aer” din pneuri şi micşorarea presiunii este cauzată de oxigen şi aburi, moleculele cărora trec mai uşor prin pereţii pneurilor. Un alt factor negativ al aerului este proprietatea de oxidare a oxigenului. Acesta oxidează elementele componente ale pneului şi, totodată, are un efect negativ asupra rezistenţei acestuia şi asupra siguranţei autoturismului.

Într-un pneu umplut cu aer comprimat, pierderile de „gaz” vor constitui 0,08 atmosfere/lună. Oxigenul trece prin pereţii cauciucului cu 30-40 la sută mai repede decât azotul. Scurgerea de oxigen va continua până la o presiune minimă în pneu. A fost determinat, pe cale experimentală, că dacă cantitatea de oxigen în pneurile autoturismelor nu va depăşi 5 la sută, iar în pneurile camioanelor 2,5 la sută, atunci raportul presiunii gazului din interiorul şi exteriorul pneului se va echilibra şi scurgerea nu va mai avea loc. Un asemenea efect poate fi obţinut în cazul în care „cauciucul” este umplut cu azot.

Procedura

Atelierele auto specializate, unde este folosit azotul pentru umflarea pneurilor, utilizează generatoare speciale de producere a azotului. Aceste generatoare transformă amestecul de aer în azot. Pentru a obţine azotul, amestecul de aer trece prin câteva etape de prelucrare:

Are loc introducerea în sistem a 8 atmosfere de aer comprimat;

Are loc filtrarea aerului, care se desfăşoară în mai multe etape;

Aerul filtrat este trecut prin membrane speciale pentru a separa moleculele de azot.

După tot ciclul de prelucrare a aerului, la ieşirea din sistemă se obţine azot de o concentraţie de 95 la sută. Din câte cunoaştem, o astfel de concentraţie este optimă pentru pneurile unui autoturism.